torsdag 14 juli 2011

bränt barn.

Idag började det brinna i vårt hus. Bakom kylskåpet. Jag är inte tillräckligt insatt för att berätta något om det men vi ska tydligen köpa nytt kylskåp nu. Om vårt hus skulle börja brinna skulle det första jag skulle rädda vara mina kläder och skor. Oskämtat. Dator, böcker, teknik skulle förstås också svida att förlora. Men inte lika mycket som om alla kära kläder skulle bli en liten askhop.
Det är emotionella band och så de där alla årens sökande efter den fina klänningen efter den andra. Som med min rosa klänning som min farmor sände till afrika när jag var 6 år. Det var min favoritklänning. Jag har nog inte kunnat förlåta henne ännu för den.

... Och varför jag delar med mig denna intresseklubbs infon vet jag inte. Kanske är jag emotionellt med idag. I af är jag väldigt glad, vågar väl säga lycklig. Över hur saker och ting ordnar sig och hur livet vill en gott, efter all väntan.

Det var värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar