tisdag 23 augusti 2011

fynd.

Tre fina fynd kan rädda vilken måndag som helst och göra att man är superglad ännu nästa dag.

Fynd 1: en stycken halvmeters zuccini som ska bli god som den är, grillad eller i soppor. Hittades i vår trädgård, räddades undan möggel.

Fynd 2: en helt underbar ny "martha-slungo" som jag ska raitta på med i höst. Skulle sätta upp en bild men är för lat. Hittades på måndagstorget.

Fynd 3: Pirkkas färskpizza med smak av kyckling och blåmögelost. Jättegod! Jag är inget fan av färdigmat, men det är stor skillnad på pizza och pizza.

I övrigt har jag haft en huippu början på min sista vecka i österbotten. Har kokat äpplen så de kan frysas in (japp, det går!), cyklat runt i regn och druckit kaffe med vänner och farföräldrar.

Dessutom har jag sett tre fantastiska filmer som alla borde se: (The) Hours, Learning Beauty och Igelkotten! Grejt!

Och jag ser så framemot hösten i åbo :))))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar