söndag 21 augusti 2011

söndagstankar.

Det är söndag och en helg med föräldrarna (och lite andra familjemedlemmar) är över. Jag har inte varit särskilt produktiv i helg, vilat på villan, tagit ett morgondopp, läst till slut den där maruki hurris bootschje, sprungit i skogen och tåssat på juthbacka med en syster.


Och i denna stund känner jag lite dåligt samvete för att jag inte besökt någon krog i helg, int ens netti. Inte för krogens skull utan för de mänskor som var där. Men ibland tar också min lilla energi slut (tro det eller ej!). Men jag hade ju lovat att inte besöka melody fler gånger denna sommar och med tanke på att jag far till åbo för okänd tid så kanske man kan satsa en helg på att vara lite sällskap åt föräldrarna. Och det var faktist inte så farligt...


I juthbacka fanns inget annat än folk. Inget jag var intresserad av, eller ja, glass fick jag ju ^^, Mitt mål var att hitta en ny dagbok, eftersom jag skriver på mina sista sidor i en dagbok jag börjat som för över 5 år sedan. Det är konstigt att ha fem år av sitt liv komprimerat i en mapp. Lite samma känsla som jag har över mina betyg i skolan; är det här resultatet av 10 års pluggande, tentångest och slit??



Tyvärr hittade jag ingen jag ville ha, för ska man ha en sådan bok för 5 år framåt så ska den nog vara fin.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar