torsdag 11 augusti 2011

blod och järn.

Jag borde inte ge blod. Jag har gett det tre gånger i år och av någon anledning tycker jag mitt humör tar en liten störtdykning varje gång. Jag blir utan energi. Dessutom har jag haft huvudvärk, vilket jag ALDRIG har. Jag äter järn i hopp om att det skulle ha en effekt. Läste en artikel om en kvinna som hade samma problem och efter det en faktaruta om hur kroppen kan påverkas av förändringar i blodets mängd. Medveten om att det här kan vara hokus pokus och ett oturligt sammanträffande, men jag tror jag ska hålla paus med blodgivandet för i år.

Hoppas nu inte jag avskräcker någon från att ge blod, det har knappast inte samma effekt på alla. Och jaa, det kan också bero på att vädret varit sämre. För ni vet väl att undersökningen vi gjorde i våras visade på att vädret har en tydlig effekt på ångest ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar