onsdag 10 augusti 2011

regnflum.

Regn. Igen. Hej, vem var det som sa att augusti skulle bli rekordvarm? Ingen nu längre, tydligen. Mitt tålamod håller på att växa (beträffande regnet), men växtvärken gör sig till känna. Jag går rastlöst runt runt i huset, kokar mer te bara för att ha något att göra när jag egentligen skulle vilja göra något utomhus. I solsken.


En positiv bieffekt av vädret är dock att bl.a. squashen jag sått växer bra. Äppelträdets äpplen har muterats och deras runda form har ändrats till alltfrån fyrkanter till ovaler. Jag misstänker konstgödslet.


Hemma hos oss diskuterar vi mycket politik nu. Penningpolitik. Jag som aldrig varit insatt får min dagliga dos redan vid morgonmålsbordet när aktier, världspolitik och greklands problem genomgås. Men det är inte så farligt, man alltid fundera på dess psykologiska innebörd och då blir det alltid mer intressant. Allt handlar ju om psykologi, egentligen.


Har börjat tycka om att läsa dagstidningen ÖT nuförtiden också, en förändring jag inte trodde var möjlig. Vuxenpoäng till mig.


Nu tycker jag har berättat tillräckligt om mig bara för att fylla ett blogginlägg. Idag ska jag göra obetalt översättningsarbete, läsa, dricka kaffe och jobba kvällsskift. Mer än så tror jag inte jag får gjort, men kanske man int behöver göra så mycket hela tiden, egentligen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar