söndag 25 september 2011

höstroligt.

Stand-uppen i går var sensationell. André Wickström, Isak Jansson och Ari Eldjárn var mina tre favoriter. Stan Sanila, programledaren, var sjukt rolig också. Tror jag har skrattat för en månad framåt. Mera sånt! :)

Hösten har verkligen kommit till Åbo. Man vet att det är höst när ballerinaskorna byts ut mot kängor. Som tur är höstmodet välkomnande varmt både till textil och färg. Dessutom har omtänksamma Viktor laddat ner "in treatment"-serien, så höstkvällarna är räddade. Att de också ska öppna en ny te-shop hundra meter från vår lilla lägenhet är perfekt, även om vårt te-förråd är fullt i detta skede.

Igår var jag promenerandes/springandes till Raisio och tillbaka. Det tog 2,5h. Det är bara 15km dit och tillbaka, så det var definitivt ingen huipputid. Men jag fick fritt ordna mina tankar, filosofiera, andas frisk luft och se hur fint det blivit i naturen (efter bilvägen) när hösten kommit hit.
Vad jag kom fram till då var bl.a. hur jag ska organisera min vardag, så jag får minskad ångest inför alla kandi- och studierelaterade grejer. T.ex. har jag svårt med att man inte längre som i sommar får röra på sig hela tiden. Att sitta på ett och samma ställe, även om jag inte har ADHD, är inte lätt. Som tur kom jag på en lösning till det också!

Livet är en berg-o-dalbana. Som tur hålls vi på om vi sitter fastspända. Vi måste bara se upp för att stiga upp och skrika "Hallelluja" när vi närmar oss en tunnel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar