torsdag 22 september 2011

me-time.

Sitter som bäst ensam i vår lilla lya och har en honungsansiktmask över hela feijan. Min kämppis, i gemenskap av mången andra studielivsaktiva studerande i Åbo är och dansar i "Apan", efter en kväll i gulnäbbsakademin. Min asocialitet efter gulnäbbsakademin har dock goda skäl.

Sedan jag kom hem från Slovenien, 10 dagar sedan, har jag mer eller mindre rajtat runt på möten samt varit med och ordnat den ena efter den andra grej. Min sociala dos börjar ha nått en kritisk gräns och jag behöver me-time. För att inte tala om att jag inte har något behov av att dricka alkohol eller ork att umgås med fulla mänskor. Jag är helre en asocial typ under en kväll än en party-pooper som förstör feelisen för de som vill dricka OCH ha roligt. Inget fel med det alltså, om man har feelis.

En liten kommentar här angående drickande. På gulisakademin fanns ett bord med syfte att visa att man kan festa UTAN att DRICKA alkohol. De erbjöd alkoholfria drinkar, vilket ju är en fin idé. Brukar själv köra på alkoholfria milkshakes. MEN: Min fråga lyder bara :"Varför serverade de en så otroligt äcklig drink som smakade tabasko och kethup och inget annat?"
Hmm, nå, som tur var ju de andra drinkarna goda.

I sällskap av te, spa-grejer och tv-serier fortsätter jag nu min kväll allena och nöjd :) Efter denna kväll har jag me-timen överstökad och vill igen se mänskor, med start från en liten inflyttningsfest imorgon. Life is good, really good :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar