torsdag 29 september 2011

lyssna på kroppen.

Ost- och vinkvällen igår var lyckad. Lite väl lyckad, av att döma av känslan i kroppen denna torsdagsmorgon. Men om jag inte tagit ett synnerligen klokt beslut i detta tillstånd, dvs. beslutet att inte stanna längre än 2,5 h (patetiskt kort tid, jag vet) skulle jag nog inte ha cyklat hem utan rullat. 2 liter söt sangria och mänskor som bjuder på vin i syfte att supa en under bordet bådar sällan gott. Huvudet funkar inte riktigt bra då. Som tur har jag märkt att när man lär sig att lyssna på kroppen (magkramper etc.), så gör man själen/huvudet en tjänst som den kommer att tacka kroppen för nästa dag. Så tack, kroppen!

Igår fick jag veta att kandin ska vara inlämnad 23:e december. 23:e DECEMBER! Tala om julefrid. Pffth. Jag trodde det var liksom på våren den skulle in! Ojojoj. Inte har man tid att ha krabbis och vila sig en torsdagmorgon då, nej, nu ska här jobbas effektivt. Så nu är min plan att skriva någon sida om min familj. Sedan läsa om kriser någon timma. Sedan söka artiklar. Sedan ska jag delta i en uttryckande konstsession för att fortsätta till gymmet och avsluta kvällen med sångsits.

...Ja, nog är ju en studerandes vardag rätt chill i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar