lördag 1 oktober 2011

oktober är inte så mörk i år.



Vädret i Åbo har varit otroligt i helg. Igår hade vi 20 grader och sol, idag något svalare men solskenet fortsätter. Så varmt att peep-toe skorna fick visa sig en sista gång och den aldrig nöjda finländaren i mig fick klaga på hur varmt det var, trots att jag inom mig mös över värmen. Trots att vi kände oss lite extra tillpuffsade blev vi överraskade när vi på väg över gatan blev stoppade av en modebloggerska som tydligen ville ta bild på oss.


I övrigt har det inte hänt så mycket i åbo. Viktor och jag testade hohto-bowling (bowling i disco-feelis med neonfärger och musik) igårkväll och idag har vi shoppat i mylly. Oktober har med andra ord börjat mycket bra. En månad som för mig betyder kandiskrivning, gymmande och tedrickande. Me-like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar