tisdag 27 september 2011

motvikt.

Det tar tid före man hittar sin plats när man byter miljö. Jag märker det redan, nu efter sommaren i österbotten. Har bott i Åbo nu i en månad ++ och mitt största dilemma har varit vad och hur jag skall använda min tid. Ska man skriva kand så vill man se till att man har tillräckligt med tid för det, men för att motiveras till det behövs tillräckligt med motvikter.

Även om jag tycker att jag är aktiv på fler håll än tidigare år, kände jag behovet av den där speciella "det här är min grej"-grejen. Tidigare var löpning det, men för tillfället vill jag sätta det på hyllan. Istället blev jag stammis hos Nautilus och kan använda oändligt deras tjänster. Nautilus är alltså ett gym i Åbo, situerad ca 200m från mitt och erbjuder allt som ett gym kan erbjuda. Även om gymmet var i dyrare laget, tror jag det är värd priset om jag trivs där. Mitt första intryck var väldigt positivt, belysningen var perfekt och personalen verkade proffsig. Att få sätta sig i en av gymmets massagestolar efter en föreläsning och läsa tidningar samtidigt smuttande på en kopp kaffe innan man inleder träningen säger jag bara ja, tack, till! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar