lördag 17 september 2011

myslimys

Det är svårt det här med bloggskrivandet nuförtiden. Jag har redan tidigare konstaterat hur mycket svårare det är för mig att skriva blogg när allt är bra. Min för två veckor sedan köpta dagbok är inte ens påbörjad. Lite som att det behövs en motpol till allt positiva i livet för att kunna skriva om livet överhuvudtaget. Det är inte mindre intressant livet, det är bara mindre...jobbigt.

Någon klok har någongång sagt att det krävs mod att vara lycklig. Det är ju så mycket "lättare" att gotta sig i sin olycka, kanske speciellt i finland. Har man inte tillräckligt att göra är man lat och asocial och har man för mycket att göra har man burnout och stress-symptom. Tydligen.

För tillfället lever jag mest i en-dag-i-taget- filosofin. Det gör mig gott. Igår ville jag göra mysli men eftersom det fanns annat då rostade jag linfrön, sesamfrön, havregryn, mandel och olika klin idag. Jag vet inte hur länge min teori om att göra varje mål till något lite vardagslyx håller i sig, men det funkar nu ännu. När ekonomin tar emot finns ju alltid studielån. Men det vill jag inte tänka på nu, alltså vågar jag inte titta på min kontobalans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar