torsdag 15 september 2011

vardagslyx

Jag och min rumskompis har tillsammans börjat prenumerera på HBL. Sju dagar i veckan får vi en nytryckt tidning förrän vi ens har stigit upp från våra sängar. Det känns himmelskt att bara sitta och dricka kaffe och bläddra i tidningen från morgonen. Det är min stund och en bra början på dagen, även om jag bara sållar genom det mest intressanta på morgonen för att återkomma senare på dagen.

Det roliga är att varken jag eller J har varit tidningsläsande, i alla fall inte längre än serier och "glad idag". Nu känns det som både nytta och nöje, speciellt med tanke på att vi inte har TV (men som tur kan jag se på bonde söker fru och idol och andra världsomvälvande serier hos en snygging i närheten). Kanske håller man på att mogna, sådär gradvis...


Ps. ni som undrar hur slovenien ser ut kan titta på mina bilder på fb för en liten inblick. Det var en underbar underbar vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar