torsdag 27 oktober 2011

hårhat och brist på kommunikation.

Det talas ofta om hur viktigt det är med fungerande kommunikation i parförhållanden, men vad det inte lika ofta pratas om är hur viktigt det vore att kommunaktionen med din frisör ska fungera. Idag är det vad hände mig, tror jag...

Resultatet: håret alltför mörkt, för kort på vissa ställen, för onaturligt. Framförallt inte det jag ville ha. F*n.

Ni vet hur man alltid skrattar åt tjejerna på "Americas Next Top Model" när de efter att ha varit med om make-overn gråter över hur fula de känner sig i sin nya stil. Jag skrattar inte just nu.

Jag antar att jag måste bli van. Och att jag måste våga säga till när det inte blir alls vad jag tänkt mig. Och inse att hår växer och att det finns hungriga barn i afrika vars smärta inte kan jämföra med min.
Men det känns hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar