måndag 3 oktober 2011

saker man (inte) kan rå för.

Godmorron Åbo/Finland/världen. Har tydligen läsare i såväl delar av Europa, Afrika, Indien, Australien och Amerika så varför inte hälsa alla godmorgon. Tyvärr är det ju inte morgon samtidigt i alla de ställen, men det rår jag väl inte för.

Här är det morgon nu och det ösregnar. Ännu en sak man inte kan rå över. Det kanske är bara bra, trots allt. Jag har nämligen stora planer idag: jag ska börja skriva kandin idag. Japp... Å hur gör man då? Ska man ta och öppna ett nytt dokument och skriva rubrik och underrubrik? Ska man söka fram 15 artiklar, spana fram coola citat, nya fynd och häftig kritik för att få en mångsidig, underhållande men vetenskaplig uppsats? Jag har inte den blekaste aning, men någongång måste man väl börja agera.

Jag är extremt bra på att flytta fram saker jag inte vill göra. Det är extremt dåligt. Till exempel min punktering på cykel sen i våras: fortfarande där. Eller klockan som vi skulle sätta upp i köket förra hösten: det tog ett år att köpa den och ytterligare en vecka att köpa batterier till den. Hur som helst.
Kandi skall börja skrivas idag. Självdisciplin, jag välkomnar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar