måndag 31 oktober 2011

vattengympa.

Idag har jag gjort debut i vattengympa. Man kan tänka sig att jag är för gammal eller för ung för att plaska med badleksaker, men det tycker inte jag. Det var definitivt roligare än att simma sida till sida och det kändes i benen, så som träningsform var den ganska tacksam. Och att dela bastu med 15 glada 70 åriga tanter efteråt satte guldkant på min eftermiddag, de där tanterna har humor när de kan skratta om att vara änka lika lätt som unga skämtar om att vara singel. De var där lika mycket för att hålla sig pigga av gympan som av det sociala i bastun. De fick mig att tänka att just den inställningen skulle jag också vilja ha till allt jag gör, att man kan binda det man tycker är tufft till något givande, nytta med nöje.

Imorgon ska jag på allvar börja med min kandidatavhandling. Läsa artiklar, ta tag i saker, få bläck på papper. Skönt att få gjort saker, att ha en plan.

Skönt att vara hemma. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar