onsdag 23 november 2011

virkat.

Att skriva kandi är lite som att virka. Man virkar o virkar tills man märkt att man gjort fel och allt arbete är bortkastat och man måste börja om pånytt. Eller så gör man som jag gör ibland. Accepterar det för vad det är och gör något lite nytänkande av de hela. Så blev dessa saker till på en vecka.



Det första (1. )är mitt första försök till en skål. Det första jag försöker virka men som blir en hatt till min anka som jag fått av min vän josefin.




Det andra (2.) är ett hårsmycke som blev klart idag. Det är ganska fint, måste jag medge, fastän den skulle bli ett par örhängen till först.




Det tredje (3.) är skålen som blev en ank-hatt, men i förbättrad, erfarenhetsberikad version. Den är stärkt med florsocker för att hållas hård och stark.




Nu vill jag ha mer garn och virknålar. Men först göra lite nyttigheter.


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar