onsdag 14 december 2011

bullar och teorier.

På facebook skriver folk om nybakta bullar. Jag vet inte varför de gör mig förbryllad, men kanske är det för att det inte känns som bullbaketid i december. Om de inte är lussebullar förstås. Själv lever jag på choklad som mina vänner givit mig i generösa mängder. Jag tror inte att jag kommer att vilja ha så mycket choklad på julen som vanligt. Men det är bara en teori och teorier är gjorda för att falsifieras.

Är väldigt nöjd över att fylla 22 år annars. Jag är 22 år och har lärt mig virka, göra smörgåstårtor, lösa korsord och prata lite italienska sedan jag fyllde 21 år. Att jag dessutom fick fira födelsedagen tillsammans med några kära vänner gjorde mig endast gott. Känns otroligt att om en vecka kommer jag var hemma i österbotten för flera veckor med andra kära.

Ännu konstigare känns det att min kandidatuppsats ska vara klar då, eller sådär i stort sett iaf. Jag som nyss började. Men jag ser framemot ett liv och blogginlägg som inte bara handlar om den. Jag är led mig själv över att något sådant får styra mitt liv och mitt välmående. En bra dag med kandi är en bra dag med mig själv känns inte allt för långt ifrån mitt livsmotto som det ser ut idag.

Nu ska jag kämpa på i några timmar till. Eller en halvtimme. Beror på vad kandin vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar