fredag 3 februari 2012

detox, dag 1.

Japp, ni läste rätt, jag har börjat med en vinterrensning! Det är för mig ett sätt att få igång en hälsosammare kropp, som är fri från slagg och annat skräp. Hemmets Journal har en riktig kur för det här, men eftersom deras gäller för 7 dagar och min i 20 dagar tänker jag vara lite snällare med vad jag får äta,jag vill inte fasta eller banta utan förfriska och förnya.

När jag köpte min detox frågade jag typen bakom disken om jag borde äta något speciellt. Han gav mig tipset att lämna bort fastlagsbullarna. Det tänker jag int! Däremot tänker jag lämna bort lite kaffe och försöka mig på grönt te.

Det sägs att detoxering piggar upp en och rensar kroppen. Hittills har jag druckit en liter dryck och jag har en halv liter detox-medicin att dricka ännu. Ska bli intressant att se om det är bara humbug eller om det leder till resultat i form av bättre kroppsfunktion och hälsa. Jei :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar