fredag 13 juli 2012

kläder för alla känslor

Jag har egentligen alltför mycket kläder. Alltför mycket, eftersom jag skulle klara mig med hälften mindre egentligen. Tyvärr tycker jag inte om mina kläder så mycket som jag skulle vilja å dessutom har jag inte kläder för alla väder. Jag skulle vilja sätta på mig ett av mina plagg och känna att jag förvandlas till en fantastisk människa. Att kläderna skulle ge mig självförtroende och utstrålning, samt göra mig mer bekväm i mig själv. Det tycker jag är definitionen på ett riktigt bra plagg. Det finns sådana plagg, men de är få och tyvärr, i och med att majoriteten av mina kläder är i stil med HM, förlorar de den där magin efter 3 tvättar.

När jag blir rik (läs inte lika fattig som idag) tänker jag börja köpa mer kläder av kvalitet. Jag vill slänga alla halvt dåligt sittande plagg vars plus just och just vinner över dess minus, skapa mig en walk-in-closet och bara ha kläder som får mig glad.

Några kläder som gör mig glad är:

1. Mysdräkten som jag går, ligger i, yogar i.
2. Nyinköpta löpkläderna som ANDAS, boostar mig och ger mig inga äckliga, sjuka skavsår som de tidigare.

Om en vecka springer jag halvmarathon i dessa kläder. 8 veckor och 400km har jag tränat denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar