måndag 17 september 2012

i terapi

Tema för mitt liv just nu tycks vara terapi. Vid psyckainstitutionen går jag i gruppterapi. Hemma ser jag på SVT:s "Par i terapi ". På jobbet ger jag stödsamtal, där jag ibland slinker in i att tänka att jag ger någon sorts terapi, även om jag inte är berättigad till att kalla det för det. I boktenten läser jag om kognitiv beteende terapi. Så det är en himla massa terapi på gång. Min alldeles egna terapi just nu är träning.

Terapi är väldigt inne just nu. Som ord, som aktivitet. På tv. På jobbet. I studier. Behandla dig, förändra dig. Väx. Utveckla dig. Bli av med din smärta.

Jag funderar om jag ska bli terapeut. Psykoterapeut. Då är man väl ännu konstigare än bara psykolog. Jag vet inte. Kanske borde jag gå i terapi för att få svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar