måndag 17 juni 2013

nya tider

Länge sen sist! Har haft en riktigt skön helg med Viktor i huvudstaden. Vi har varit till borgbacken, högholmens djurpark och annars bara slappat. Till borgbacken var vi dock bara för att studera stället, men det var gratis inträde så det gav mig redan en adrenalinkick av att se andra skrika och att fantisera sig upp i maskinerna.

Högholmen var kanske en liten besvikelse eftersom de spännande djuren sov eller höll sig långt borta gömda, gissar att de blivit lite störda på alla som står och glor på dem. Den röda lilla pandan var dock ursöt, skulle ha kunnat ta hem den. Dessutom var det riktigt roligt att slippa ut på vattnet med färjan som tog oss över till holmen.

Denna vecka är en kort arbetsvecka, eftersom vi kommer hem till österbotten på onsdag efter att V har slutat jobba.  Då ska vi fira midsommar på något sätt som jag inte ännu känner till. Känner mig lite för gammal för storsand, hehe. 

Ha en trevlig vecka, nu blir det graduarbete för mig :)


En påfågel passade på att hälsa på mig. Sen trampade någon på dens fjädrar så den blev arg och for iväg.




En av de få djuren som vi fick studera på nära håll. Nallen. Endast ett glas mellan oss.



Tycker man borde få pengarna tillbaka för djur som sover. Jätteintressant liksom.


Å "vau", svansen av en liten panda. Undrar om den ens lever...Senare fick jag dock se lite mer liv.


Bara för att solen lyser upp våra näsor så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar