onsdag 28 augusti 2013

bye bye

De händer mycket nu. Som t.ex. att jag lämnar Hesa för Åbo imorgon. Som tur kommer V med mig dit över helgen, så vi får några dagar till tillsammans förrän vi skiljs åt för hösten. Hur det blir sen lär bli klart inom de närmaste dagarna.

Idag har jag cirklat runt Hesa. Jag tittade på mänskor, njöt av solen, tänkte på sommaren som varit.


Jag har förstått vilken fin stad det här är, vilken fin natur och vilka guldkorn som finns här om man söker den. Helsingfors känns mer hemma än någonsin tidigare, men det är ok att lämna staden när den är som vackrast. 
Kanske viktigast, har jag hittat min plats här och en massa platser som känns som mina. 
Jag har känt mig vilsen här, men jag har också hittat mig själv här.


Det här är nog i all sin enkelhet en sommar jag aldrig glömmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar