tisdag 27 augusti 2013

i grund och botten

Igår var en härlig dag. Kaffe, skratt, sur gammal mjölk och rörelse. Å mycket annat. Allt sånt som gör en glad. Tack.

Idag for jag till Uimastadion direkt efter 7 för att kolla läget. Tänk att så många vill simma ute från morgon, men jag förstår dock varför. Att simma i varmt, rent vatten och ändå få de där solstrålarna är underbart och uppfriskande. Uppgraderade mig dagen till ära till nivå 3 av 4 i snabbhet vid banvalet, även om det var lite skrämmande och jag kände mig lite jagad.

Idag kämpar jag mot stress och mina krav liksom andra dagar. Jag vill inte att det jag borde göra ska ta glädjen av allt jag vill göra. För jag gör ju inget jag inte vill göra i grund och botten. Förstår ni vad jag menar, när ens vill blir till borden? I kampen mot stress är rörelse och att fokusera på en sak i taget de bästa verktygen. Därför är det ok med tankepauser och att stänga tv, radio och datorn ofta och ligga på gräsmattan och titta på himlen. Eller simma och känna pulsen stiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar