tisdag 24 september 2013

Bit för bit

Jag tänkte lite dela upp vad jag delar av min resa här på bloggen. Dels för att jag ska slippa vänta för länge på när fotona nedladdas, dels för att det är kulare så. Så dagens tema blir:

Vad jag åt och drack under resan. 


Vilket dundertema, eller hur? Förutom detta åt jag bl.a. kräftor på kräftfest, knäckis med hummus och avokado, samt massor av frukter och nötter.


Mitt första Berlinmål: Café creme med baguette med brie.


På ett jättemysigt café med ovanligt dyra berlinpriser: Kakao med massor av grädde, Laura fick mintte.


Currywurst: korv, kethup och curry. Ett måste i Berlin.


Choklad: spenderade 20 euro på choklad i Berlin. Lyxig choklad. Vi besökte bl.a. ett chokladmakeri som doftade himmel och där all choklad var handgjord.


Arabiskt te (smakar pepparmint) med arabiskt fyllda wraps med namn jag inte kommer ihåg. Gott var det!


Öl är ett måste. Denna fina öl kostade ynka 2,60 på krog. Till ölen fick man beställa teater till sitt bord för 1,5euro för en monolog.


Avslutande baguette med pesto och mozzarella. 


I lund på muffins och kaffe. Aaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar