tisdag 11 februari 2014

Vardagslyx

Det finns bra dagar å så finns de dåliga dagar, å så finns de dagar som denna när den annalkande förkylningen tryckte mig ner, men de små ljusen i vardagen aka vardagslyxen på sitt enkla sätt lyfte upp mig. 


Vardagslyx 1: frukost på sjukhuset. Efter en blodprovstagning som jag felaktigt trodde skulle ske på fastande mage smakade hederlig gröt å smörgås sagolikt. Fyra å tjugo euro för hela paketet, får ju nästan en att undra om de sku löna sig att cykla till sjukhuset kl. 8.20 en dag då man inte har ett ärende dit.


Vardagslyx 2: citronmuffins med vallmofrön. Hur härligt är det inte med att få börja dagen med att sätta händerna i en deg?! Å känna den nybakade doften sprida sig i lägenheten. Ja, bakglädjen den är nog en av mina största glädjen, när jag får göra det i egen tid, i lugn och ro.  Receptet finner ni här: http://foodwishes.blogspot.fi/2010/02/lemon-poppy-seed-muffins-what-delcious.html?m=1 



Vardagslyx 3: ha fyra fina flickor på besök. Känner mig uppmuntrad, uppiggad och välsignad av att få umgås med dessa systrar! Bara att få skratta varmt åt livets små missförstånd, åt mänskans mänsklighet å den bittert söta sanningen i att livet sällan blir som vi tänkt oss (men det behöver int va "helt åt assit" för det). 

För att inte nämna tre övriga exceptionellt trevliga, om än korta, möten med tre exceptionellt underbara kvinnor. Åh.

Vardagslyx 4: i-phone 5. Behöver inte beskrivas närmare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar