måndag 7 april 2014

Jag på en kvadrat

I lådorna på bilderna ser ni i stort sett all min förmögenhet. Några böcker, allt för många locktänger, fotografier från 5 års studietid, penslar å målfärg, dagböckerna, favorit tv-serien, 6 snapsglas jag aldrig använt men som är fina, mm. Jag. På mindre än 1 kvadrat. 



Skulle man bara se dessa prylar skulle man nog få en ganska bra bild av mig som person. Böckerna skulle avslöja min passion för mat, träning och psykologi, Bibeln och andaktsböckerna berättar om min tro. Hårgrejerna å smyckena avslöjar vad jag tycker om att leka med, liksom penslarna å hobbygrejerna speglar min "konstnärliga" sida. Tv-serien och några skivor berättar om intresset till musiken, även om de mesta finns på datorn vars död jag den dagen kommer att banna. Dagböckerna berättar min livshistoria. Fotografierna berättar om vilka fina mänskor jag haft att göra med och vilka äventyr jag varit på. Glasen berättar då sen kanske om min inställning till alkohol, men också att jag värderar det estetiska, det ögat finner vackert. 

Jag. På 1 kvadrat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar