onsdag 9 april 2014

Packat å klart.

Nu börjar det så småningom vara packat å klart här i huset. Jag ska idag överräcka min kaffemaskin till nån lycklig till ett allt för lågt pris, å sen ska en annan komma efter min bäddsoffa på eftermiddagen. Vi förde igår bort det sista till frälsis å uffs insamlingspunkter å för varje illasittande, smånoppigt eller gammalt plagg som jag ger till välgörenhet så blir jag allt mer nöjd med mitt klädskåp, när det procentuellt blir mer av det jag tycker om. Så lite man klarar sig med, egentligen!

Jag är också stolt över att jag ätit väldigt billigt nu en längre tid och på det sättet fått nästan helt tomt i matskåpet! Har praktiskt taget inte köpt annat än mjölk de senaste veckorna! När jag packat saker så tänker jag på hur praktiskt det vore om man kunde sätta alla sina egodelar på en liten minnessticka att ha med sig till nästa ställe. Med en del av det som jag gör av mig under denna flytt går det också på det sättet; det sätts på min fantastiska hjärnas minnessticka, som sållar bort det som är skräp och håller kvar det som är värt att minnas. Oftast.

Men det är lite tufft att hela tiden leva super-ekonomiskt så idag ville jag köpa nånting som jag verkligen behöver och som jag tror jag kommer att använda länge: en vårjacka! Å så kom det med ett par löpbyxor också, eftersom jag använts samma i 2 år nu... Å de kommer verkligen i användning för i vår å sommar ska jag springa så mycket benen å huvudet tål :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar