söndag 6 april 2014

Sen då nu då

Det kanske ha blivit en massa inlägg om min flytt å om att lämna Åbo här på bloggen. Å det är nog så att det är ganska långt bara det som snurrar runt i tankarna. Flytten, nya hemmet, praktikstarten, kommer allt att gå runt, fixar det sig. 

Jag tycker inte om att tänka på "sen då" sättet, dvs. att inte leva i nuet utan bara längta till något i framtiden. Men det här med att flytta å köpa nytt å fixa bort saker för att inte nämna byråkratin där kring som är som ett stort moln så känns nog ibland så tung att bära att jag ser så framemot att denna månad är över, nycklarna till gamla lägenheten getts vidare, vårt gemensamma hem möblerat å jag själv installerad på praktikplatsen. Sen Då-tänkande får helt enkelt göra att Nu-tänkandet känns lite mer hoppfullt :)


bilder från min sista båtresa "hem" till Åbo. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar