lördag 5 april 2014

Lördagsbrunch å kvällsbakning

  Gomorron! 

Är det någon av er som har fastnat för "Britain's Best Bakery"? Genom programmet har jag nu rest genom de härligaste små bagerierna å konditorierna i England å får sån lust att göra en kulinarisk resa bara för att testa olika bröd å bakverk å gå på kurser om bakning. Speciellt surdegsbrödet skulle vara kul att bemästra! Ska bli ett projekt i vår! :)

Så det är det som nu har resulterat i att jag har botat min tristess och baksug med att baka 4 bröd de senaste 2 dygnen, två av vilka jag skrev om i förra inlägget. Jag tänkte att vem vet hur mycket energi man har kvar efter att ha arbetar åtta timmar om dagen, så lka bra att göra lite i förväg å frysa ner! Idag gjorde jag lite enklare bröd än igår, men ack så goda! Speciellt lingonbatongerna med pumpafrön blev härligt fluffiga som bomull, men rågsemlorna med filmjölk blev helt ok också :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar