fredag 4 april 2014

Tillbaka(r)

Igår anlände jag till Åland och fick ordna upp en kappsäck med saker i garderoben. Sista helgen här före jag blir mer permanent ålänning å min praktik tar vid. Gjorde idag flyttanmälning till posten å magistraten, så nu är det snart riktigt offentligt.

Jag har börjat inse att någon riktig effektiv å avgörande slutspurt med gradun knappast kommer ske inför praktiken. För många frågetecken som antingen kräver aktivt arbete eller en längre tids passivt funderande; å just nu lutar mina tid- å energinivåer mot det senare. Men det är okej. 

Så när gradun vilar så har jag gjort det jag gör bra vilket är att gräva ner händerna i en deg eller som idag, två degar. Resultaten blev ett rosmarin å havssalts foccacchia som V tycker om:

och ett lite hälsosamme filmjölksbröd med massor av frön å gryn.

  Det ska vi mumsa i imorgon när vi ska ha lördagsbrunch! :) 

Ps. trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar