lördag 16 augusti 2014

på väg

På bussen mellan kapellskär och stockholm. Två trötta resenärer. Vaknat sex, duschat, packat väskan, i väg mot hamnen. Frukostbuffe ombord. Bacon, plättar och bär. Honung och grädde. Kaffe på kaffe. Öppnar knappen på jeansen. Tror vi skippar lunch.

Det är en lördag som får gå åt att utforska. Att visa en stockholms-oskuld det jag uppskattat mest. Turistmåsten. Shopping. Fika. 

På åland säger man annars "fika". Tycker det är konstigt. Så svenskt. Men så e ju åland de också. 


Jag tror mig ha anpassat mig till åland, känner mig mer hemma för varje dag. Samtidigt växer längtan efter något mer. Det här räcker inte för mig för livet. Nu, men inte länge till. 

Bussen stannar i stockholms cityterminal. Är vi närmre "något mer" nu? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar