tisdag 9 september 2014

Ordna, reda, fixa och städa


Vad börjar man inte sin första dag i "ledigheten" med om inte med städ- och fixardag! Steg upp med V å åt frukost när han skulle iväg på jobbet, sedan tog jag tag i städredskapen och efter 2h aktivt arbete är jag igenom köket! Vi har ju bott här i ett år och det kan nämnas att en del hörn har aldrig blivit städade... Så det känns bra att få det gjort nu, så förbättras mitt inte lugn så att jag kan fokusera på gradun när det blir dags :)

I psykologyrket får man ju inte många tack eller tydliga resultat, så ibland är det så härligt av att se hur något konkret och synligt blir bättre som vid hemmafixning.

Nu ska jag dricka upp mitt favvokaffe (robert coffee apelsinkaffe med grädde) och sedan städa resten. Sen blir det ett varv via stan å köpa färger till målarkursen och ett varv via loppiset. Ledighet är nog inte så illa! :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar