måndag 13 oktober 2014

Att ta tag i sina drömmar del 2.

Jag tänkte egentligen i det förra inlägget om att ta tag i sina drömmar skriva om mina egna drömmar. Men sen så blev det som det brukar bli ett alltför långt inlägg förrän jag kommer till min poäng eller så drunkar poängen i ett massa annat flum. 

Men hur som helst. Nu när jag blivit nästan "klar" med den kanske största livsdrömmen, dvs att bli psykolog, så känns det att jag verkligen har tid att ta tag i andra drömmar också. Kanske också vill jag ha andra drömmar att fokusera på så att det inte ska kännas meningslöst å tomt när jag plötsligt står framme vid mållinjen, även om jag vet att studierna bara är början på min psykologkarriär. 

Hur som helst har jag i små små steg börjat närma mig mina drömmar. Så känns det iaf, eftersom jag har valt ut några drömmar, konkretiserat dem, valt ut små delsteg å nu håller på med att lära mig delstegen. För mycket av minadrömmar handlar om att klara av något, skapa något eller gå någonstans. De är även drömmar som man kan komma till med olika vägar å jag har bestämt att blockeras en väg hittar jag en annan. 
Det jag märker att jag inte hunnit definera än är mer exakt å konkret vad det innebär att jag nått målet eller drömmen. Ofta är det en vag känsla man bär av när drömmen är nådd, men för att hållas motiverad å fokuserad krävs konkretisering. 

Om du flyttar framåt dina drömmar har jag ett mantra som hjälpt mig tidigare, vilket säger "Om nångång så nu". Ofta tror vi ju att möjligheter öppnas i framtiden men varför vänta, när allt du behöver göra är att omprioritera. Varför skulle något du gör av din fritid komma före dina drömmar? Eller åtm., en liten del av den tid du har kan väl gå åt din dröm? 

Jag har medvetet valt att tills vidare inte berätta om mina drömmar i bloggen, men ni får se sen när det börjar ske något ;) It's on. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar