tisdag 7 oktober 2014

Där klockan står stilla

Kom hem klockan 5 imorse, efter en natt som spenderades på tåg läsandes en e-bok. Lade mig ner för att sova i min säng i mitt "flickrum". Klockan ovanför sängen hade stannat, vilket symboliserar känslan jag får när jag kommer hem. En plats där tiden står stilla.

 Så jag sov några timmar och uppdaterade sen hur situationen hemma är med mamma. Tog sedan på mina löpskor, bestämde mig för att springa rekordlångsamt och bada njuta av vyerna. Det är verkligen höst här och det glädjer mina ögon. Tänk att man inte sett det på samma sätt förr. För även om tiden står stilla förändras sättet jag ser på allt här. 

På eftermiddagen far vi på kaffe och shopping med Beth. Det blev besök i samtliga inredningsbutiker i jeppis å jag blev glad att se att det sker positiva förändringar i butiksutseendet. Dessutom kunde jag inte låta bli att le åt att vi nu allt mer börjar gå över från klädshopping till hemshopping. Inredning å omformning av vår levnadsmiljö blir intressantare än det ständiga omformandet av vårt eget yttre, kanske nåt man börjar tröttna på efter alla dessa år. Tyvärr känner jag dock att jag behöver såväl kapital som ett mer stabilt hem för att våga satsa på heminteriör. Så shoppingen idag blev skördad i form av ideer. 

Ikväll blir det bastubad i föräldrarnas nya bastu. Sen ska jag bara vara. Å låta tiden stå stilla. Här och nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar