tisdag 11 november 2014

Födelsedagspresent till MIG!

Igår fick jag höra att V ska på julfest på MIN FÖDELSEDAG, alltså dagen jag fyller 25 ÅR! Då blev jag deppig, för vem vill sitta ensam i en lägenhet när man fyller 25 år!? Nä, just det. Så jag deppade i 15 minuter förrän jag kom på den perfekta lösningen: Jag reser till Geneve å firar födisen med Malena! Så som det ser nu firar jag istället mina 25 år på restaurang i paris eller geneve i gott sällskap. 

Jag tror en del skulle tänka att skit samma var å med vem man är när man fyller år. Men att fylla 25 är inte vad som helst för mig. Det här är åldern när jag blir vuxen å fri studietvånget. När jag är vuxen, men ändå ung. När allt är möjligt. När jag får välja min väg, på nytt.

Att fylla 25 år är symboliskt för det jag vill med livet. Att leva livet enligt mina värderingar. Att jag är öppen för livet. Å att livet är öppet för mig. *klyscha klyscha*



Att inte fira mina 25 vore som att erkänna ett nederlag, att inte lyfta fram det otroliga i att jag får leva just det liv jag vill leva. Å jag fylls av tacksamhet för det!! 

Så 11.12 (dagen före min födis) far jag till geneve. Å stannar till 14.12, tills det är dags för nya äventyr :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar