tisdag 30 december 2014

Mitt år i blogg och bilder: Augusti - December

Augusti

Blir mer aktiv igen på bloggen. Börjar avsluta min praktik. Plockar bär om kvällarna, det fungerar som den bästa terapin. Vi testar äventyrsgolf. Jag skriver mina tankar om varför folk har så svårt att tycka om sig själv. Tar avsked av våra sommar-vänner. Skriver om prestationsångest och ansvar. Börjar styrketräna med sikte på resultat å struktur, det håller ca 1,5 månad. Får besök av Elisabeth, vi åker till stockholm å cyklar på åland. Jag filosofierar vidare om att hitta hem beträffande ort och profession. Vardagslivet lunkar på. Får besök av Emmi, vi far på öl-jubileumsfest på bryggeri. Far på stand-up och grillfest i pargas över veneziansk. Strosar längs åbo gator en söndag och känner mig sådär nostalgisk som jag brukar.




September

Vårt livs värsta grannar flyttar ut och vi börjar trivas bättre i vår lägenhet. Slutar praktisera. Gör upp höstplaner. Börjar gå kurser i målning och simning. Älskar verkligen kurserna! Har äntligen tid för mer träning. Drabbas av den värsta magafari jag nånsin haft, i 3 dagar dessutom. Tror typ jag ska dö. V sköter om mig. Kommer bra igång med gradun. Njuter av dagar då jag har inget inplanerat. Får positiva kommentarer på min gradus metoddel. Far till åbo för att se på stand-up, fira kräftskiva med vänner å njuta av åbo än en gång. Funderar på de val som definerat mig.




Oktober

Gör en höstlista. Far på chokladfestival med Emmi, samt till ikea en sväng. Följer med emmi till jeppis. En bra vecka tills pappas hjärta drabbas. Många overkliga dagar följer. Men pappa klarar sig tack vare kunnig personal och ett starkt hjärta. Blir förkyld å försoffas. Blir trött på mitt långa hår, försöker piffa upp det med behandlingar. Blir trött på min gradu, tycker den e dålig. V tröstar mig med rosor å allt känns bättre igen.


November

Blir utmanad av Josso att köra en nyttig november. Utan godis, glass, chips å andra onyttigheter. Går lätt, även om jag fuskade lite i uppsala. Går på illustrationskurs två helger, lär mig mycket och kanske främst inspireras. Har en fantastisk helg i uppsala med psyckastuderande från norden å estland. Klipper håret av impuls, men egentligen e det inte alls en impuls, har tänkt på det länge. Älskar det. Beställer flygbiljetter till geneve!. Jag drabbas av gradu-svackor emellanåt, men lyckas ändå jobba vidare. Jag förkovrar mig i medveten närvaro, gör övningar som känns bra! Vi lyxar till emellanåt med hotellhelg i stockholm. Börjar förstå att det är där vi vill bygga bo, å int i uppsala. Jag börjar förbereda för jultiden med julpyssel. Sen blir det strejk å ja får vikariera på psykiatrin. Det är precis vad jag behöver.



December

Gör en må bra julkalender som ni fått följa. Den har jag haft lite varierande motivation för. Jag reser till geneve över födelsedan å besöker bern med malena, vilket var en riktig toppenhelg. Känns bra att fylla 25, förutom när gradun försvann i posten. Det var riktigt jobbigt. Sen for vi till österbotten å fira jul. Å nu e jag här å vilar samtidigt som jag spänner mig för om jag kmr bli klar i januari eller ej. Men. Det är inte i mina händer enbart å oavsett hur det blir så har jag gjort mitt bästa och jag kommer bli klar psykolog 2015! 


Önskar alla ett minst lika gott 2015!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar