onsdag 17 december 2014

När drömmar går i kras och det oväntade händer

Rubriken låter typ som att nån nära har dött. Nånä, det är bara min dröm om att bli klar i januari som kraschlandat i och med att mina länge väntade kommentarer från handledarn (väntar i över en månad) försvunnit i posten. Jag fick nämligen enbart ett tomt brev på posten idag, när den skulle innehålla 30-40s text. Å ingen reservkopia finns. 

I och med detta är jag fortfarande lost med vad jag håller på med. Jag tycker min gradu suger och blir gråtfärdig när jag tänker på det. Jag dras inte lätt ner av motgångar, men när de träffar på "rätt ställe" blir jag överdramatisk och tappar helt proportionerna av vad motgången egentligen innebär. Min tolkning av "jag får inte mina kommentarer" leder till skräckscenariot "jag blir aldrig klar med studierna", vilket igen får en massa negativa följder. 

Så. Skitdag, men det tar sig. Jag använder mig av topp 3 sakerna för att hantera motgångar.
1. Acceptera
2. Omskriv motgångar till ngt positivt (får längre jullov)
3. Humor (kan det bli värre? nä, hahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar