lördag 24 januari 2015

AirBnB

Tänkte jag skulle berätta om min nyfunna kärlek till AirBnB. Det här är ett inte helt nytt sätt att resa, men jag tror det kommer bli betydligt vanligare i framtiden. Tanken är alltså att istället för att ta in på ett snuskigt hotell för 50e/natt kan du för samma pris få boende i en persons extra rum/lägenhet + andra bekvämligheter. Tex. är det inte ovanligt att värden hämtar en från flygplatsen, hjälper en hitta intressanta platser eller bjuder en på frukost. 

Vad jag tycker är så fantastiskt med detta är dessutom:
1. Du vet baserat på andras omdömen om det är ett bra å säkert ställe
2. Du kommer känna dig hemma i en stad betydligt fortare
3. Du får insyn i hur det är att bo i ett sånt ställe på riktigt.
4. Personer från olika länder möts, vilket minskar ensamhet, å minskar fördomar :)
5. Det är förmånligt och jätte enkelt

På onsdag ska jag testa min första värd i stockholm, hittills funkar det jättebra. Min värd svarade direkt på mina frågor vilket gjorde att jag kände mig trygg. Å allt för en lägenhet för 33e/natt. De ni! :)

Ps. Igår gjorde jag croissanter. Blev riktigt goda!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar