lördag 24 januari 2015

Värsta träningsvärken

Jag har börjat se mig rätt immun mot träningsvärk. Kanske för att jag är ganska snäll mot mig i träningssammanhang å gör rätt samma saker. Inte den som tycker "no pain, no gain" utan snarare "sakta men säkert". Jag är den som inte är så mycket ut efter resultaten som efter att få känna mig bra såväl före, under å efter passet. Lite får det svida, men går det över den gränsen så tar jag paus å lägger mig ner i barnets position. 

Men imorse kl 4 vaknade jag med en orimligt svår träningsvärk. Ända från axelfästet ner mot ryggen å upp mot armarna. Ja, jag kan int ens sträck upp mina armar utan att grymta till.. Plötsligt förstår jag varför gymknuttar går så konstigt å sträcker ut sina armar en halv meter från kroppen. De kanske int var för att visa sig bredaxlad, utan för att lätta på smärtan?

Vad som tog mig till detta: ett nytt å utmanande axel å ryggpass följt av bodypump dagen efter. Nya rörelser i bla form av omvänd armhävning. Resultatet: Aj.

Idag tror jag träningen får fokusera på att vara raklång alt en promenad till butiken. Men vet int om ja klarar av att bära kassarna, eller sträcka mig efter nåt i högsta hyllan :p 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar