onsdag 28 januari 2015

Halvvägs

Ligger i soffan i airbnb lägenheten i stockholm å känner mig mer hemma än jag nånsin gjort på ett hotell. Kvinnan jag hyr av var jättetrevlig, sa att det är fritt att äta vad jag vill å testa deras bastu-dusch om jag känner för det. Ja, ni läst rätt, i sverige finns duschar som blir som ångbastu! Tror jag skippar bastun, däremot hade jag inget emot att belöna mig med lite glass jag hittade i frysen. Hyresvärden skulle trots allt flytta om några dar så de e klart man hjälper till att lätta på flyttlasset ;) Så nu vet ni att airbnb är bra! 

Dagen i övrigt har varit rätt krävande och jag är jättetrött. Tog båten 12:20 men var trots det framme först i stockholm 16:45! Å jag som hade intervjun 17:30 och restiden var exakt 45 min. Så hur gör man? Jo, springer, hinner på ett försenat tåg och frågar trevliga svenskar om hjälp. Hann jag i tid då? Jo, på något märkligt sätt gjorde jag det. 

Intervjun då. Inget farligt. Inget oväntat. Fick veta att det var 17 som sökt platsen, varav jag var en av de fem som intervjuades. Så måste ju därför erkänna att konkurransen är högre än väntat i stockis.

Intervjuarna tyckte mina erfarenheter var goda, däremot var de inte lika nöjda med längden, dvs jag har ju inte jobbat länge. Det som jag själv i efterhand var mest missnöjd var att jag upplevde mig tidvis ge ett väldigt klämkäckt, halvmaniskt intryck.. Det är int lätt att hålla tillbaka den spänning å glädje man har för jobbet.

Så just nu känner jag att den här resan kanske stannar här, men man vet aldrig. Men även så var det en bra resa och jag lärde mig mycket! Å jag är inte osäker på att jag kommer att hitta min plats. Förr eller senare. Men detta arbete hade helt klart sina fördelar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar