torsdag 8 januari 2015

Konsten att ta hand om sig själv

Igår var en veklig berg-å-dalbanedag. Det började med ännu en sömnlös natt. Fortsatte med aktivt arbete (har ännu inte kunnat släppa gradun), som plötsligt avbröts av ett meddelande där en massör frågade om jag ville komma på prova på 55 min massage för 25e. Å eftersom jag har fått höra på mina tidigare massager å hos tandläkaren att jag har problem med låsningar/spänningar i nacken, så tog jag detta superbra erbjudande. De tidigare massörer här på åland som jag testar har nog varit bra, men de har varit allt för försiktiga med att ta i trots att jag har sagt att de nog får ta i.

 Nu var det en person som verkligen kunde ta i å vilken skillnad! Inte nog med det, för 25e fick jag 2h massage!! Seriöst, så billigt får man int ens i turkiet! Så honom ska jag fortsätta gå till några gånger så där regelbundet, som ett sätt att minska dessa spänningar, förbättra kroppshållning å allmänt bara ta hand om mig :)

Det enda dåliga med dealen var att jag fick väldigt stressigt med en gradugrej som skulle in idag, vilket resulterade i en "mental breakdown" som dessvärre gick över med lite tröst å målarkurs. 

I natt har jag bara vakat 2-3h, så det börjar likna något. Efter denna upplevelse kommer jag att verkligen uppskatta de små sakerna i livet, som att sova gott, känna sig trött å pigg på rätt tider å ja, allmänt vara en stabilare mänska!

Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar