tisdag 17 februari 2015

Mystery-box

Idag kom jag hem med ett sån här box.


Som innehöll något jag drömt om länge, men inte haft råd med.

Kan ni gissa vad det är?

Det gör en sport som man antingen älskar eller hatar mycket roligare...

Å kan användas såväl inomhus som utomhus...

Jo men visst, det är ju...


..Cykelskor!!


Har länge tänkt att jag borde skaffa mig sådana då jag tränat spinning sen jag var 17 år (dock väldigt sällan tidvis) och tycker om träningsformen. 

Nu är det ju dessutom så att jag drömmer om att köpa en landsvägscykel, alt mountainbike för att kunna träna cykling som komplement till löpning och simning i sommar.

Ser ni vart åt det lutar???


Jo, jag har tänkt att jag i sommar skulle vara redo för mitt livs första thriathlon! Jag har ju gått simkurser nu i höst, tränat löpning i 6 år och känner att cykling är en gren jag kan utveckla ännu mer i vår och sommar, vilket naturligtvis simningen även kräver. 

Men man behöver inte vara bra på allt från början! Å thriathlon handlar i slutändan om att utmana sig själv, så mitt främsta mål är att komma i mål. Lite som när jag började träna för mitt första halvmarathon 2010, där gick jag ju även in för att gå i mål. (Först när jag började sätta orealistiska mål miste jag motivationen för det men det är en annan historia, men jag har lärt mig)

 Jag ser ändå resan som dit som det verkliga målet, då jag inte vet vad thriathlon träning kräver sådär personligen. Men jag gissar att det kommer ta en stor del av min fritid och i början, mina pengar, men det tror jag det är värt! Jag ser det som en investering i en dröm jag haft länge. :)

Har inte bestämt mig för vilket lopp det blir än, men med tanke att de har nybörjarlopp i hesa å vanda i sommar sku det kunna bli alternativ. På åland ordnas ett thriathlon i september, men jag tror jag behöver ett tidigare för att hålla motivationen uppe och få testa på. Dessutom låter september väldigt kallt, man ska ju ändå simma. Så jo vi får se vad de blir...

Så. Nu har jag sagt det högt. Eller skrivit ner det. Nu behöver jag bara våga ge mig in på det. Så jag lovar inget, men jag kommer träna för det. Å känns det bra så gör jag det. Tre grenar, en dröm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar