fredag 13 februari 2015

Rätt beslut

Ni minns kanske att jag sökte ett jobb i Stockholm? Jag var på intervju å allt.. Funderade på att det skulle ha passat mig, men att mitt nuvarande jobb ändå var mer rätt just nu. Jag beslutade mig alltså för att inte vänta på resultaten som skulle komma denna vecka, även om det innebar att jag kunde möjligen missa en jobb-möjlighet, även om jag inte trodde det. Vill ni veta hur det gick? 

Nå. Det var ju fem som slapp på intervjun, varav jag var en. Ingen av de fyra andra fick vikariatet, å inte heller jag. Ingen annan fick det heller, för den delen. Istället drogs vikariatet helt enkelt in. Idag meddelas jag svaret att det istället ska lediganslås en fastanställning snart, vilket jag är välkommen att söka. 

Tror ni man sku söka ett sånt efter att ha sprungit på intervju som sedan helt kallt i slutet inte leder till något? Nä, icke jag icke. Blir lite sur på sånt, men samtidigt så nöjd över att jag gjorde rätt beslut, inte väntade på beskedet och tackade ja till mitt nuvarande jobb! 

Jag måste verkligen säga att jag trivs jättebra med mitt jobb och mina kollegor just nu och känner mig väldigt tacksam för det!! Å min boss sa idag att de verkligen vill hålla kvar mig, så det känns ju bra att man e uppskattad å :)

(Vy från mitt fönster på jobbet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar