söndag 8 februari 2015

Vad göra på en söndag?

Förra söndagen var jag ju på riktigt tråk-humör och tyckte söndagar var blä för att det finns så lite att göra. 

Denna söndag har jag en helt annan inställning, kanske tack vare att jag jobbar numera. Pga detta är jag mer inspirerad att hitta på saker, även på en söndag. Det är inte en så dålig dag, speciellt inte när vårvintersolen börjat visa sig. 

Här är några tips som jag själv också tänkt utnyttja:

1. Min lösning för alla dagar: Fixa en lyxig frukost. Vid behov två gånger. Gör det till en upplevelse, köp nåt som du bara unnar dig på söndagsmorgonen, t.ex. ett riktigt gott kaffe.


2. Ta en långpromenad om vädret tillåter. Är du riktigt in for it gör du det till en söndagsutflykt å tar med pulkka och varm kakao. 

3. Besök ett loppis. Av nån orsak har loppisar ofta öppet på söndagar när andra butiker har stängt. Om du inget behöver kan du göra det till en jakt på det konstigaste sakerna som folk är villiga att sälja. Själv söker jag ofta billiga tidningar på loppis, varför köpa en tidning för 8e när du kan få en för 50cent? Det är ändå liknande skriverier från år till år har jag konstaterat, å lite nostalgi skadar inte heller.

4. Besök simhallen. En skön stund i bassängen? Det finns ett krux med detta å det är att det verkar som att alla barnfamiljer tänker samma sak. Men i övrigt är söndagar en bra dag att i lugn å ro simma från ena sidan till andra sidan, eller bara hänga i bubbelpoolen.

5. Besök en lokal sevärdhet. Om du var turist i din stad en dag, vad skulle du göra? Föreställ dig hur en person som aldrig sett din stad ser på saker, kanske med iver å fascination. Sätt på dessa glasögon å du kanske får en ny inblick.

6. Tv-serie marathon. Någon tv-serie som du inte hängt med på ett tag? Aldrig för sent att springa i kapp på en söndag. Söndag är ju trots allt vilodagen då det är ok att slappa till 100%. Mitt senaste tips är "You're the Worst". Ja, eller har ni sett att tre avsnitt av Girls säsong 4 finns att ses? 

Hoppas ni blev lite inspirerade, det blev jag själv iaf, även om risken finns att jag ligger kvar i soffan å inte alls lider av att jag inget gör denna söndag. Valfriheten ger nämligen friheten att göra inget, å njuta av det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar