tisdag 24 mars 2015

En återhämtande dag

Oj vilken bra dag jag har haft! Den har varit bra från morgon till kväll, å jag känner mig tillfreds på alla plan. 

Det började med att jag vaknade pigg å utvilad kl 6, fortsatt med en lugn morgon, drack kaffe å läste tidningen. Tack vare den tidiga väckningen hann vi se ett avsnitt "Unbreakable Kimmi Smith", min favvoserie för tillfället. Tror jag smittades rejält av huvudpersonens positiva energi, för hela dagen har jag känt mig ganska "unbreakable". 

På jobbet hann jag med mycket mer än jag brukar, vilket fungerade som en riktigt välbehövd andhämtningspaus. Nån trevlig själ bjöd på choklad, vilket var en trevlig plus i kanten. 

Efter jobbet lös solen ännu. Jag cyklade först till butiken, å sen hann jag ännu på en 40min länk. Redan värmen å solen, i kontrast till gårdagens snöblandade regn, gör ju en lite mer lycklig. 

Kvällen avslutade dagen på bästa sätt. Middag på restaurang I med bästa psykologkollegor från ön. Det blev två rätters + en liten förrätt å ett glad vin. Bäst var ändå sällskapet! Har int skrattat så mycket på länge! 


Märker att man behöver verkligen kollegor som är i samma sits, synd att detta jobb ska vara så ensamt. Jag kände mig betydligt tryggare när jag förstod att det inte bara jag som är lite lost i en ö med andra regler å instanser än "i riket". 

Vet ju förstås att alla dagar inte kan vara så här super, men jag känner att den här dan har givit energi för resten av veckan, som för den delen ser ganska fantastisk ut å. Grejt stuff!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar