måndag 23 mars 2015

Flykt från verkligheten.

Stora, blöta snöflingor rör sig långsamt ner från himlen, ackompanjerade av en kall blåst. Jag vill krypa under täcket, ha en brasa som värmer, lyssna på lugnande musik. Dricka varm oboy med gräddskum. Bara tanken på dessa får mig lite gladare.

Det finns vissa inre bilder som är bättre i fantasin än i verkligheten. Hit hör för min egen del ofta det första doppet på sommaren (som är kallare än tänkt), morgonlänken (som känns mer lockande när jag planerar den), semesterresorna (som sällan blir riktigt så fantastiska som man tänkt sig). Men genom tankarna på å drömmarna om dessa kan jag förflytta mig till en annan tid å känna glädje å lugn i en stressig å tung period. 

 Våra tankar och inre bilder kan ha en enorm makt över oss, om vi tillåter så. Välj ut och använd dem med omsorg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar