lördag 23 maj 2015

Semesteraktiviteter på hemmafronten

Har börjat min semester förvånandsvärt aktivt. Efter jobbet for jag på årets första pehmis (som ju här heter mjukglass, inga finlandismer här inga) i solskenet, vi hade så härligt väder. 
Sen tänkte jag att jag vill bjuda mina kollegor på något riktigt mumsigt, så jag bakade choklad och kardemumma mini-donitsar som jag doppade i vitchoklad, mörkchoklad och tjinuski (ingen hälsoversion här inte). De blev rätt söta fast de nog inte blev världens elegantaste. Kan väl även nämnas att den första satsen fastnade i plåten å hamnade därför i roskis som ett resultat av dåligt smörjande...


Sen hann jag semesterstäda hela huset och vila mig snabbt innan jag drog till simhallen på traditionellt fredagssim. Å jag måste riktigt skryta om mina framsteg på simfronten, för jag känner att jag utvecklats mycket på några veckor! Jag är helt enkelt mer bekväm i vattnet. I södern vill jag simma varje dag, som tur har vi flera pooler både inomhus å utomhus så de lär inte vara en omöjlighet. :)

På kvällen for jag på "en" med Alexandra och Helena, de två åbo-praktikanterna på jobbet. Vi hade en väldigt trevlig kväll även om vi gav upp vid midnatt, det har varit en lång vecka..

Nu tar jag av mig duktighetshatten å bara är resten av semestern. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar