söndag 28 juni 2015

Inredningsdrömmar

Just nu går jag och drömmer lite om vårt blivande, helt egna, hem. Vi kommer ju att bo den första tiden i hyreslägenhet, men när vi väl hittar ett ställe som vi verkligen vill ha så blir det att börja fixa det så att det verkligen känns som vårt!

Jag trodde aldrig jag skulle intressera mig så mycket om inredning, men när det gäller det egna stället så får man ju ett annat tänk. Den här gången vill jag verkligen att hemmet ska vara ett ställe där vi trivs, kan ta det lugnt och som helt enkelt andas avslappning och mys! För att matcha den önskningen har jag fastnat för den sk "scandinaviska stilen".

Vad jag just nu känner för är mycket i olika nyanser grått, vitt, brunt och svart, mjuka färger, grenar och enkelhet. Lekfullhet, tavlor, myshörnor med massa kuddar, päls, filtar, träkorgar. Å jag skulle älska att ha en brasa, men det finna ju knappast i en vanlig lägenhet i stockholm. Ljus och speglar. Gröna blommor som lyfter stället, kanske enskilda detaljer i rosa... Hmm. Får se vad de blir :) 

Källa: www.alvhemmakleri.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar