måndag 29 juni 2015

Yoga i parken

Idag fick jag ett infall och for på yoga utomhus. Min kropp har värkt som resultat av att jag tagit tag i träningen igen, så jag kände stort behov av ngt återhämtande och snällt för kroppen. Å huvudet kände även ett stort behov av det, kan tilläggas. 

Där på en gräsplätt i värmande vindar bland påfåglar och bajs gjorde vi våra solhälsningar. Å det var skönt. Att bara känna rörelserna, andningen och kroppen under en timme. Precis vad jag behövde.

Jag får kanske ingen semester i sommar, men återhämtningen tänker jag ändå vara rädd om. Kanske just därför. På det sättet är jag klokare i år än förra året, då jag trodde jag räckte till alla hörn och kanter utan att tänka på vad jag verkligen behövde. Såsom vila, acceptans och närvaro. Allt detta finns i yogan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar