onsdag 26 augusti 2015

Bättre nu.

Igår var det ju lite som att allt var bara dåligt. I natt vaknade jag vid 2:15 och känslan höll i sig. Jag var vaken och bestämde mig för att läsa ett avsnitt ur boken "En helt annan sång - Livsstycken för vuxna kvinnor", av Ylva Eggehorn som handlade om att våga släppa det som
drar en ner. Det fick mig inte att somna eller tappa oron direkt, men det gav mig tröst och hjälpte mig att ändra inställning till det jag upplevde jobbigt. 

Varje dag tar mina arbetsresor 1h. Jag har bestämt mig för att läsa under den här tiden i bussen, å jag märker att det gör mig gott. Att läsa gör mig gott. Svårigheterna försvinner ingenstans av läsning, men de kanske ändrar form när man får lite perspektiv å en annan inställning. Å där å då känns allt redan lättare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar